AMSTERDAM, 22 JANUARI 2016 – Paradijs&Emmer Trusted Media en Redactie & Co gaan de grootste en meeste flexibele redactie van Nederland formeren.
Journalisten, webredacteuren, camjo’s, fotografen, channelmanagers en hoofdredacteuren die in de snel veranderende mediawereld op zoek zijn naar opdrachten of tijdelijke assignments, kunnen zich hiervoor inschrijven op de site van Trusted Media.
Redactie & Co is al 15 jaar hét bureau voor werving, selectie en uitzending van journalisten en heeft een schat aan ervaring op het terrein van tijdelijke en vaste vacatures. In het netwerk van Redactie & Co bevinden zich meer dan 22.000 journalistieke professionals met een breed scala aan competenties.
Met de samenwerking ontstaat voor uitgevers, bedrijven, overheden en instellingen de mogelijkheid om journalistiek talent op alle terreinen te bereiken voor hun nieuwe mediakanalen, waaronder de invulling van hun newsrooms en het maken van content op talloze terreinen door journalistiek talent.
Zo bundelen Trusted Media, het nieuwe strategisch media-adviesbedrijf van Sjuul Paradijs en Jan-Kees Emmer, en Redactie & Co, 15 jaar geleden gestart door Maurice van Uden, journalistieke kennis en ervaring voor opdrachtgevers en voor journalisten.
Sjuul Paradijs van Trusted Media
"Door deze samenwerking ontstaat de mogelijkheid om snel en flexibel nieuwe uitgevers te helpen aan journalistiek talent voor hun eigen mediakanalen. De inrichting van de newsrooms met webjournalisten en het maken van de verhalen in woord en beeld kan op deze manier snel en vakkundig worden ingevuld. Wij beschikken op basis van onze ervaring en deskundigheid over het beoordelingsvermogen om de juiste personen te vinden voor de opdrachtgevers."
Maurice van Uden van Redactie & Co
"Wij geloven sterk in de nieuwe benadering van Trusted Media: de inzet van journalisten voor de effectieve en interactieve communicatie van organisaties met hun doelgroepen. Journalisten zijn analytisch sterk en hebben een neus voor nieuwswaarde. Zij kunnen de boodschap van bedrijven en instanties boven water krijgen en hun eigen nieuwskanalen opzetten. Zo bereiken organisaties hun stakeholders – het publiek, de klant, de eigen medewerkers, aandeelhouders – met een authentieke boodschap die zij zelf regisseren zonder tussenkomst van de oude media. Wij zien in de benadering van Trusted Media bovendien een nieuwe kans voor het vak van de journalistiek dat bij de traditionele media een steeds marginaler rol krijgt als gevolg van het weglopen van lezers, kijkers en adverteerders."